Verkosto-osaamisen arviointikriteerit:
9. Hyödynnät työelämälähtöisiä ja yrittäjyyttä tukevia oppimisympäristöjä.- Opettajaopiskelija integroi yrittäjyyskasvatuksen ja työelämätuntemuksen osaksi toteuttamaansa koulutuskokonaisuutta.
- Hän käyttää yrittäjyyttä ja työelämälähtöisyyttä edistäviä opetus- ja ohjausmenetelmiä.
- Hän toteuttaa omassa toiminnassaan opettajana sisäistä yrittäjyyttä.
Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani
9.1. Ymmärrät yrittäjyyskasvatuksen merkityksen opettajan työssä.
- Opettajaopiskelija reflektoi yrittäjyyskasvatuksen merkitystä oman alansa opettajan työssä opiskelijan, työelämän ja yhteiskunnan näkökulmista.
Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani yrittäjyyskasvatus, yrittäjyyden yhteiskunnallinen merkitys ja yrittäjyyden työelämälähtöiset verkostot.
9.2. Tiedät opettajan työhön liittyviä sisäisiä ja ulkoisia verkostoja ja niiden toimintoja.
- Opettajaopiskelija tarkastelee omaan alaansa liittyviä keskeisiä sisäisiä ja ulkoisia verkostoja siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat.
- Hän pohtii työssäoppimisen/ammattitaitoa edistävän harjoittelun käytänteitä ko. koulutuskontekstissa ja perustelee niiden merkitystä opiskelijan oppimisen ja osaamisen kehittymisen näkökulmasta.
- Hän pohtii, miten opettaja voi luoda yhteistyöverkostoja omassa työssään.
Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani
9.3. Ymmärrät ammatillisen koulutuksen toimintaympäristön kokonaisuuden.
- Opettajaopiskelija tarkastelee ammatillisen koulutuksen/korkeakoulun toimintaympäristöä siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat (esimerkiksi toimipisteet, oppimisympäristöt, koulutustarjonta, koko, vetovoimaisuus, miten profiloitunut, elinkeinorakenne, alueen väestötekijät: kasvava kasvukeskus, kulttuuriset tekijät, kieli jne.). Tutkimus
- Opettajaopiskelija tarkastelee omaan alaansa liittyviä keskeisiä sisäisiä ja ulkoisia verkostoja siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat.
- Hän pohtii työssäoppimisen/ammattitaitoa edistävän harjoittelun käytänteitä ko. koulutuskontekstissa ja perustelee niiden merkitystä opiskelijan oppimisen ja osaamisen kehittymisen näkökulmasta.
- Hän pohtii, miten opettaja voi luoda yhteistyöverkostoja omassa työssään.
Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti