9. Verkosto-osaaminen

Verkosto-osaamisen arviointikriteerit:

9. Hyödynnät työelämälähtöisiä ja yrittäjyyttä tukevia oppimisympäristöjä.  

- Opettajaopiskelija integroi yrittäjyyskasvatuksen ja työelämätuntemuksen osaksi toteuttamaansa koulutuskokonaisuutta.
- Hän käyttää yrittäjyyttä ja työelämälähtöisyyttä edistäviä opetus- ja ohjausmenetelmiä.
- Hän toteuttaa omassa toiminnassaan opettajana sisäistä yrittäjyyttä. 

Osaamisen osoittaminen:  Olen käsitellyt aihetta blogissani

9.1. Ymmärrät yrittäjyyskasvatuksen merkityksen opettajan työssä.

- Opettajaopiskelija reflektoi yrittäjyyskasvatuksen merkitystä oman alansa opettajan työssä opiskelijan, työelämän ja yhteiskunnan näkökulmista. 

Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani yrittäjyyskasvatus, yrittäjyyden yhteiskunnallinen merkitys ja yrittäjyyden työelämälähtöiset verkostot.

9.2. Tiedät opettajan työhön liittyviä sisäisiä ja ulkoisia verkostoja ja niiden toimintoja. 

- Opettajaopiskelija tarkastelee omaan alaansa liittyviä keskeisiä sisäisiä ja ulkoisia verkostoja siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat.
- Hän pohtii työssäoppimisen/ammattitaitoa edistävän harjoittelun käytänteitä ko. koulutuskontekstissa ja perustelee niiden merkitystä opiskelijan oppimisen ja osaamisen kehittymisen näkökulmasta.
- Hän pohtii, miten opettaja voi luoda yhteistyöverkostoja omassa työssään. 

Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani


9.3. Ymmärrät ammatillisen koulutuksen toimintaympäristön kokonaisuuden. 

- Opettajaopiskelija tarkastelee ammatillisen koulutuksen/korkeakoulun toimintaympäristöä siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat (esimerkiksi toimipisteet, oppimisympäristöt, koulutustarjonta, koko, vetovoimaisuus, miten profiloitunut, elinkeinorakenne, alueen väestötekijät: kasvava kasvukeskus, kulttuuriset tekijät, kieli jne.).  Tutkimus
- Opettajaopiskelija tarkastelee omaan alaansa liittyviä keskeisiä sisäisiä ja ulkoisia verkostoja siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat.
- Hän pohtii työssäoppimisen/ammattitaitoa edistävän harjoittelun käytänteitä ko. koulutuskontekstissa ja perustelee niiden merkitystä opiskelijan oppimisen ja osaamisen kehittymisen näkökulmasta.
- Hän pohtii, miten opettaja voi luoda yhteistyöverkostoja omassa työssään. 

Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti