Arviointi- ja palauteosaamisen arviointikriteerit:
5. Ohjaat opiskelijan ymmärtämään ammattitaitovaatimukset/osaamistavoitteet, arvioinnin kohteet ja arviointikriteerit.
- Opettajaopiskelija perehdyttää opiskelijat opettamansa koulutuskokonaisuuden ammattitaitovaatimuksiin/osaamistavoitteisiin.
- Hän käsittelee arvioinnin kohteet ja arviointikriteerit opiskelijoiden kanssa.
Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani
5.1. Ymmärrät ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen arviointia koskevat määräykset, ohjeet ja käytännöt.
- Opettajaopiskelija pohtii vastuullaan olevan koulutuskokonaisuuden arviointia koskevat määräyksiä, ohjeita ja käytäntöjä.
- Hän noudattaa niitä omassa opetus- ja ohjaustyössään.
Osaamisen osoittaminen:
Kokosimme lähipäivää varten ennakkomateriaalin opiskelijan arvioinnista ennakkomateriaali.
6. Arvioit opiskelijoiden oppimista ja osaamista.
- Opettajaopiskelija arvioi opiskelijoiden oppimista ja osaamista autenttisissa opetus- ja ohjaustilanteissa.
- Hän tunnistaa ja tunnustaa opiskelijoiden osaamista (sekä aiemmin hankittu osaaminen että opintojen aikana hankittu osaaminen).
- Hän antaa henkilökohtaista palautetta opiskelijoille.
- Hän perustelee arviointiin liittyvät ratkaisunsa nykyisen pedagogisen käsityksen mukaisesti.
Osaamisen osoittaminen: Olen pohtinut arviointia käytännössä blogissani
6.1. Ymmärrät arvioinnin tehtävät ja tavoitteet.
- Opettajaopiskelija reflektoi arvioinnin tehtäviä ja tavoitteita ja perustelee nykyisen pedagogisen käsityksen mukaisesti arvioinnin merkityksen osana opetuksen ja oppimisen prosessia.
Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt arvioinnin tehtäviä ja tavoitteita blogikirjoituksessani
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti