5. Arviointi ja palauteosaaminen

Arviointi- ja palauteosaamisen arviointikriteerit:


5. Ohjaat opiskelijan ymmärtämään ammattitaitovaatimukset/osaamistavoitteet, arvioinnin kohteet ja arviointikriteerit.  
- Opettajaopiskelija perehdyttää opiskelijat opettamansa koulutuskokonaisuuden ammattitaitovaatimuksiin/osaamistavoitteisiin.
- Hän käsittelee arvioinnin kohteet ja arviointikriteerit opiskelijoiden kanssa.
 

Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt aihetta blogissani
 
5.1. Ymmärrät ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen arviointia koskevat määräykset, ohjeet ja käytännöt. 
- Opettajaopiskelija pohtii vastuullaan olevan koulutuskokonaisuuden arviointia koskevat määräyksiä, ohjeita ja käytäntöjä.
- Hän noudattaa niitä omassa opetus- ja ohjaustyössään.   

Osaamisen osoittaminen:
Kokosimme lähipäivää varten ennakkomateriaalin opiskelijan arvioinnista ennakkomateriaali.


6. Arvioit opiskelijoiden oppimista ja osaamista.  
- Opettajaopiskelija arvioi opiskelijoiden oppimista ja osaamista autenttisissa opetus- ja ohjaustilanteissa.
- Hän tunnistaa ja tunnustaa opiskelijoiden osaamista (sekä aiemmin hankittu osaaminen että opintojen aikana hankittu osaaminen).
- Hän antaa henkilökohtaista palautetta opiskelijoille.
- Hän perustelee arviointiin liittyvät ratkaisunsa nykyisen pedagogisen käsityksen mukaisesti.

Osaamisen osoittaminen: Olen pohtinut arviointia käytännössä blogissani

 
6.1. Ymmärrät arvioinnin tehtävät ja tavoitteet.

 - Opettajaopiskelija reflektoi arvioinnin tehtäviä ja tavoitteita ja perustelee nykyisen pedagogisen käsityksen mukaisesti arvioinnin merkityksen osana opetuksen ja oppimisen prosessia.

Osaamisen osoittaminen: Olen käsitellyt arvioinnin tehtäviä ja tavoitteita blogikirjoituksessani

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti